HairStore voiko uskoa????

Keskustelua liikkeistä ja palveluista.

HairStore voiko uskoa????

ViestiKirjoittaja jasuliini » To Helmi 08, 2007 5:42 pm

Hei,

olen ihan äimänä. Olen ilmeisesti elänyt tynnyrissä. Luin HS:n sivuilta keskustelua HairStoresta http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?sourceStart=0&threadID=32642&tstart=0&start=10. Ja olen ihmeissäni. Olen jopa miettinyt ko. paikkaan töihin menemistä, mutta enpä mieti enää. Alla muutamia poimintoja keskustelusta

Pitää soittaa jopa keskellä yötä pomolle, että on sairas. Ja käydä työpaikalla näyttäytymässä joka päivä, vaikka on sairaslomalappu.

Olen itse käynyt palveluissa PK-alueella ja ihmetellyt kun tytöt flunssan kourissa varsinkin talvisin tekee asiakaspalvelutyötä!!

Tämä artikkeli selittää kaiken. Ei ollut kovin mukavaa istua asiakkaana, kun työntekijä niiskuttelee ja tartuttaa asiakkaatkin. Kampaaja on kumminkin ns. hygienia ammatissa, eli kosketuksissa asiakkaan kanssa.

Yksi aika mielenkiintoinen huomautus:
Mikä vastuu on tavarantoimittajalla?

Miksi tavarantoimittaja ei ole ilmiantanut rikollista toimintaa? Yrityksen mainoksissa näemme aina mm. L'Orèalin, Wellan, Goldwellin jnejne tavarantoimittajien maksamia mainoksia.

Kuinka tällaiset kansainväliset isot kosmetiikkayrityksen haluavat sponsoroida tuollaista sontapesää? Eikö ole olemassa riski, että oma kallisarvoinen vuosia hioutunut tuotemerkki likaantuu HairStoren mukana?

Miten sponsori reagoi hiihtäjän kärähtäessä dopingista?

Henkilökohtaisesti jouduin monesti tälläisen tilanteen eteen, mutta räikempänä esimerkkinä despoottimaisesta käytöksestä ja sortavasta diktatuurista oli silloin kun palasin sairaslomalta ja toimitusjohtaja ilmoitti, että ei hyväksy lääkärin kirjoittamaa todistusta eikä maksa palkkaa sairasajalta. Väiteltyäni aiheesta toimitusjohtajan kanssa vaihtoehdoikseni annettiin:

a) saada sairasajan palkka ja potkut siihen päälle, tai:

b) olla saamatta sairasajan palkkaa ja merkitä aika "omaksi palkattomaksi lomaksi" ja jatkaa työsuhdetta

Näin siis HairStorella. Tämä lienee vain jäävuoren huippu. Vastaavanlaisia kokemuksia lienee jokaisella HairStoren palveluksella olleella riittää kirjaksi asti.

Työntekijän HairStoressa on lähes mahdotonta saada
työaikakirjanpitoonsa liittyvistä dokumenteista tietoa.

Mikäli omia tietojaan kehtaa edes pyytää, työnantajan edustaja vaatii työntekijältä kirjallisen vakuutuksen siitä,
että työntekijä ei ole pitänyt omaa "tukkimiehen kirjanpitoa" työtunneistaan.

Alla olevan mukaan laajentuvat kuitenkin, eli onko palvelussa vikaa ja onko kaikki HS:n sivuilla puppua???
Jutun mukaanhan HairStore aikoo laajentaa toimintaansa palkkaamalla jopa 200 uutta ihmistä vuoden loppuun mennessä - on korkea aikakin aloittaa toimet sen eteen, ettei tuollaisella toiminnalla enää riistetä useampia ihmisiä

Koska näyttää siltä, että työntekijät ovat jutuneet HairStoressa sorron ja mielivallan kohteeksi, ottakaamme kaikki asiakkaat kantaa asiaan ja vaihtakaamme kampauspalvelujen tuottaja. Jos vakituinen kampaajamme HeirStoressa joutuu irtisanotuksi näiden toimenpiteiden johdosta, voimme seurata häntä hänen uuteen työkohteeseensa.
Ainakaan työntekijöitä ei syytetä, eli jos muuta paikkaa en saa voisin mennä kokeilemaan ja hankkimaan kanta-asiakkaita itselleni, kun en kuitenkaan vielä uskalla omaa yritystä laittaa pystyyn! Mutta kannattaako?

Toisaalta onko siellä enää asiakkaita??
ei enää asiakkaaksi HairStorelle
Kammattu | 28.9.2006 17:01
Olen ollut vuosikausia yli 5 vuotta ainakin asiakas ko kampaamoissa. Olen tykännyt henkilökunnasta ja nopeudesta, jolla saa aikoja pitempiinkin hiuskäsittelyihin.
Olen extempore-tyyppi ja saatan keksiä, että tänään tai huomena haluan tiettyyn aikaa kampaajalle. Aina on onnistunut ja ika löytynyt. Työn jälki on yleeensä ollut todella hyvää.

Luettuani työntekijöiden ala-arvoisesta kohtelusta päätin, että en enää ole ko puljun asiakas.Tulen boikotoimaan ko. yritystä eli äänestän jaloillani.

Kampaajista on pulaa ja kampaajat löytävät pian hyvän työpaikan, jonne siirrryn asiakkaaksi.

JOku taisi kirjoituksissa mainittavan kun hänen koneensa oli "otettu" haltuun ja hänen tuntikirjanpitoansa oli muokattu. ELi hiiri oli liikkunut näytöllä ja muutoksia oli tehty. Tuntuu perin oudolta. Voiko näitä kaikkia juttuja uskoa vai miten on. Toivoisin vastauksia HairStoren entisiltä ja mieluummin tietenkin nykyisiltäkin työntekijöiltä. JOtenkin tuntuu että ilmassa on paljon katkeruutta. HairStore kuitenkin maksaa palkkaa, eikä tarvitse kaiketi vuokratuolille mennä, se ainankin olisi positiivista, mutta mitenkä nämä muut jutut sitten pitäisi ottaa... Kertokaa pliis jos teillä on tietoa. :?:
jasuliini

Paluu Parturit/Kampaamot